همه چیز درباره اسپیکر و کارایی آن

Monday، ۲۸ Farvardin ۱۴۰۲

اولین مورد که در مورد این وسیله الکترونیکی باید بدانید تعریف آن است. به زبان ساده اسپیکر یا همان بلندگو دستگاهی است که جهت پخش صدا استفاده می‌شود. در تعریف علمی آن گفته می‌شود که این سیستم جریان الکتریکی را به صوت تبدیل می‌کند. از گذشته‌های دور از بلندگو برای مقاصد متفاوتی بهره می‌گرفتند اگرچه که شکل ظاهری آن‌ها و امکاناتشان به طور کلی دستخوش تغییرات شده است. این وسیله با توجه به مدل و نیاز مخاطب کارایی‌های زیادی دارد که در ادامه این مطلب به معرفی انواع آن می‌پردازیم.

انواع اسپیکر

به طور کلی اسپیکرها به دو دسته منفعل و خود فعال تقسیم می‌شوند.

منفعل: آن نوعی از بلندگو است که برای تولید صدا به تقویت کننده برق به صورت جداگانه نیاز دارد. مثل بلندگوهای شارژی

خود فعال: این مدل‌ها دارای آمپلی فایر (تقویت کننده برق داخلی) هستند. مثل بلندگوهای بلوتوثی

در میان انواع بلندگو با ویژگی‌های مختلف اسپیکرهای بلوتوثی به جهت اتصال راحت‌تر طرفدار بیشتری دارند. البته با پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن سیستم‌های صوتی امروزه بلندگوهایی هستند که هم از طریق کابل می‌توان به آن وصل شد و هم بدون سیم (به روش بلوتوث) قابل استفاده هستند. این دستگاه‌ها نسبت به دیگر مدل‌ها جدیدتر هستند و از محبوبیت بالایی برخوردارند. از بهترین بلندگوها با این امکانات می‌توان به اسپیکر بلوتوثی قابل حمل مدل NDR-Q68 اشاره کرد که نسخه اورجینالش را می‌توانید از سایت ولینا دریافت نمایید. برای آشنایی بیشتر با انواع این سیستم صوتی با ادامه مقاله همراه باشید.

برند وستر

این روزها اسپیکرها یار همیشگی دورهمی و مهمانی‌ها می‌باشند و اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه زیادی به موسیقی دارید و از آن لذت می‌برید بی شک وجود این وسیله الکترونیکی برای شما واجب است.

اسپیکرهای بی‌سیم برند وستر به دلیل قدرت بالا و کیفیت صدای خوب از جمله محصولات پرطرفدار بازار کالای دیجیتال به شمار می‌آیند. علاوه بر آن شکل ظاهری و ابعاد آن‌ها موجب شده تا بسیاری از افراد به خرید آن‌ها سوق پیدا کنند چرا که فضای کمی اشغال می‌کنند و حملشان به واسطه‌ی وزن کمی که دارند راحت است. از بهترین مدل‌های این برند می‌توان به "اسپیکر بلوتوثی قابل حمل وستر مدل WS-306" اشاره نمود. مدل اورجینال این برند در سایت ولینا با رنگبندی متنوع موجود می‌باشد.

اگر به طبیعت گردی علاقه دارید این سیستم صوتی کاملا مناسب شماست و جای کمی در کوله پشتی شما می‌گیرد. همچنین در خلوت خود برای پادکست گوش کردن گزینه مناسبی است.

WhatsApp