راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند

Wednesday، ۶ Ordibehesht ۱۴۰۲

اکسسوری‌های جذابی در حوزه کالای دیجیتال در بازار موجودند. انواع هندزفری و ایرپاد و پاور بانک با قدمت کمی بیشتر از ساعت‌های هوشمند همگی جزو اقلامی هستند که افراد در کنار موبایل خود دارند. با ظهور انواع اسمارت واچ، این محصولات جایگزین ساعت‌های کلاسیک شدند و با توجه به اسپرت بودن و تنوع بالای مدل و قیمت علاوه بر استفاده شخصی هدیه‌ای شیک و ماندگار نیز برای عزیزانتان می‌باشد. مسئله تنوع این اکسسوری موجب شده تا افراد نتوانند آنچه را که مد نظر دارند را به راحتی پیدا کنند و عموما در انتخاب دچار سردرگمی می‌شوند. از این رو در این مقاله سعی داریم تا شما را راهنمایی کنیم که بهترین ساعت هوشمند را برای خود برگزینید.

در خرید ساعت هوشمند به چه نکاتی توجه کنیم ؟

از اولین سوال‌هایی که کاربران می‌پرسند این است که کدام ساعت را بخرم؟ یا کدام اسمارت واچ خوب است؟ در ابتدا که ساعت‌های دیجیتالی پا به این عرصه گذاشتند تنوع مثل اکنون زیاد نبود و فقط برندهای اپل و سامسونگ بودند که این محصول را در تولیدات خود داشتند. اما با گذر زمان و محبوب شدن این شکل از ساعت، افراد زیادی به آن علاقه‌مند شدند و در نتیجه میزان تقاضای آن افزایش پیدا کرد. این طور شد که برندهای دیگری نیز این کالا را روانه بازار کردند. با همه این اوصاف و تنوع رنگ و مدل، انتخاب بهترین ساعت هوشمند اولویت اول برای خریداران به حساب می‌آید. برای خرید یک ساعت باکیفیت علاوه بر قیمت باید به نیاز خود هم توجه کنید و در ابتدا از خود بپرسید قصدتان از خرید این محصول چیست؟ برای مثال اگر به منظور کالری و قدم شماری می‌خواهید از آن استفاده کنید باید به بخش حسگرهای حرکتی آن بیشتر توجه کنید و یا اگر به قصد چک کردن اعلان‌های گوشی موبایل خود می‌خواهید خرید کنید باید به نوع رابط کاربری آن اهتمام ورزید. برخی از نکاتی که هنگام خرید باید به آن دقت کرد موارد زیر می‌باشند:

صفحه نمایش

اولین موردی که وقتی یک ساعت را در دست می‌گیرید به آن نگاه می‌کنید صفحه نمایش می‌باشد که دارای شکل‌های مربع، دایره و مستطیل است. این که کدام صفحه را انتخاب کنید کاملا به سلیقه شما بستگی دارد که از نظر فرم هیچ‌کدام بر دیگری اولویت ندارد. برای ساخت صفحه نمایش ساعت‌های هوشمند از OLED و LED بهره می‌گیرند تا تصاویر، برنامه‌ها و دیگر محتواها باکیفیت درخور و رزولوشن خوب به شما نمایش داده شود. صفحه نمایش رنگی OLED به مراتب وضوح بالاتری نسبت به باقی موارد دارد اما میزان مصرف باتری بیشتری نیز به همراه دارد.

میزان شارژدهی باتری

از آنجایی که این محصولات اندازه کوچکی دارند به همان نسبت نیز ظرفیت باتری آن‌ها کمتر است. مدل‌هایی که کیفیت پایین‌تری دارند، امکانات محدودتری ارائه می‌دهند و صفحه نمایش آن‌ها ضعیفتر است عموما با هفته‌ای یک بار شارژ کارایی دارند اما در مدل‌های قوی‌تر که باکیفیت بیشتری ارائه می‌شوند حدودا هر 3 روز به شارژ نیاز دارند.

کیفیت ساخت و ضد آب بودن ساعت

به نظر من این گزینه مهم‌ترین نکته‌ای است که درباره خرید ساعت هوشمند وجود دارد. چرا که ساعت مدت زمان طولانی در دست است و باید در برابر گرد و غبار و آب مقاومت داشته باشد. این مسئله از اهمیت دوچندانی برخوردار است. برای ساخت ساعت‌های گران قیمت‌تر از آلیاژهای تیتانیومی و برای مدل‌های به صرفه‌تر از آلومینیوم استفاده می‌شود. میزان مقاومت ساعت در برابر ضربه و خط و خش نیز موضوع قابل توجهی است.

سازگاری سیستم عامل با گوشی موبایل

با پیشرفت تکنولوژی ساعت‌های دیجیتالی کارایی آن‌ها افزایش پیدا کرده و به تنهایی امکانات زیادی را برای شما فراهم می‌آورد اما در نهایت توانایی این محصولات زمانی بروز می‌کند که به یک گوشی هوشمند متصل شوند. بنابراین بهتر است مدلی را انتخاب کنید که با گوشی شما سازگاری ذاشته باشد. این نکته را در نظر بگیرید که اپل واچ‌ها قابلیت اتصال به گوشی‌های اندروید را ندارند و فقط کسانی که با سیستم عامل ‌IOS کار می‌کنند مشتریان اپل واچ هستند. از طرفی برخی از ساعت‌های هوشمند برندهای دیگر به آیفون نیز وصل می‌شوند. در نتیجه حتما این مورد را مدنظر قرار دهید تا پس از خرید دچار مشکل نشوید و از تمامی امکانات ساعت خود بتوانید بهره ببرید.

برنامه‌های سنجش سلامتی و ورزش

حتما برای یک بار هم که شده لفظ "کالری شماری" به گوشتان خورده است. چه اهل ورزش باشید و چه نباشید خوب است که بر میزان انرژی دریافتی و خروجی روزانه خود آگاه باشید. برای این امر قبلا از دستنبدهای سلامتی استفاده می‌شد و با گذشت زمان و استقبال عموم مردم از این دستنبدها این گزینه نیز بر روی ساعت‌های هوشمند اضافه گردید. البته به جز بحث میزان انرژی، موارد دیگری مثل ضربان قلب در طول روز و خواب، تعداد قدم‌ها و ... نیز با توجه به مدل ساعت قابل دریافت است. پس اگر مسائل فوق برایتان مهم است، میزان دقت و ضریب خطای ساعت را در اولویت قرار دهید.

در ادامه مقاله انواع ساعت هوشمند با قیمت‌های متفاوت را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین ساعت هوشمند تا 3 میلیون تومان

با این میزان بودجه می‌توانید یکی از باکیفیت‌ترین ساعت‌های موجود در بازار را تهیه نمایید. ساعت هوشمند اولترا مدل HK8 Pro Max با طرح اپل واچ ظاهر بسیار زیبایی دارد و گزینه مناسبی برای افراد عاشق تکنولوژی است. این ساعت تقریبا همه‌ی اماکانات یک ساعت دیجیتالی را دارد و با بودجه معقولی می‌توانید ساعت طرح اولترا با قابلیت‌های بی‌نظیرش را در دست داشته باشید. با مقدار رزولوشن 485 در 520 پیکسل صفحه نمایشی با وضوح بالا را به شما نمایش می‌دهد. سنسورهای مختلف شتاب‌سنج، ضربان قلب، سنجش فشار خون و ... را دارا می‌باشد تا بر سلامت و بهبود وضعیت خود آگاه باشید. مواردی هم که برای ورزش‌کاران نیاز است همچون قدم‌شمار و کالری شمار و ... را نیز این سیستم پشتیبانی می‌کند. یکی از نکات مهم درباره‌ی این ساعت سازگاری آن با گوشی‌های اندروید و آیفون است که بسیار نکته‌ی حائز اهمیتی است.

WhatsApp