معرفی انواع هدفون و هندزفری موجود در بازار

Tuesday، ۱۲ Ordibehesht ۱۴۰۲

همه‌ی ما تجریه استفاده از هدفون‌ها را داریم و می‌دانیم که چقدر موسیقی گوش دادن با این ابزارها لذت بخش‌تر از حالت عادی است. این اکسسوری که در ابتدا به شکل‌های ساده‌تری بود، با پیشرفت تکنولوژی به روزتر شد و در حال حاضر مدلهای مختلفی از آن در بازار عرضه می‌شود. در این مقاله سعی داریم تا شما را با انواع هدفون و هندزفری آشنا کنیم تا با توجه به نیاز خودتان محصول مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

انواع هدفون و هندزفری

قبل از آن که به انواع مدل‌ها بپردازیم، بهتر است که با تعرف هر کدام آشنا شویم و تفاوت‌های آن‌ها را بشناسیم.

هدفون‌ها با دو گوشی نسبتا بزرگ طراحی شده‌اند به گونه‌ای که تمام سطح گوش را می‌پوشانند به همین دلیل تمام صدای اطراف و بیرون را محو می‌کند و کیفیت بسیار بالایی را برای شما به ارمغان می‌آورد. از من می‌شنوید موسیقی گوش کردن با آن یک چیز دیگر است. در حالی که هندزفری‌ها دارای دو گوشی کوچک هستند که به دو سیم نازک به گوشی موبایل وصل می‌شوند. از هدفون‌ها برای گوش دادن به موسیقی، پادکست و ... استفاده می‌شود در مقابل چون که هندزفری‌ها میکروفون دارند علاوه بر موسیقی گوش کردن امکان برقراری تماس صوتی را دارد البته که کیفیت صدای پایین‌تری را دارا می‌باشد اما برای استفاده عموم افراد گزینه خوبی است و برای روزمره کفایت می‌کند.

این نکته قابل توجه است که امروزه با پیدایش نسل جدیدی از این گوشی‌ها با نام ایرپاد مسئله حجم و کیفیت صدا تا حد قابل قبولی بهبود پیدا کرده است. اما شما باید بسنجید که کدام یک برایتان مهم است. این که وسیله کوچکی داشته باشید که برای نیازهای در طول روز شما کافی است یا نه برعکس مسئله صدای موسیقی برای شما اولویت دارد.

WhatsApp