چگونه بهترین اسپیکر بلوتوثی را انتخاب کنیم؟

Sunday، ۶ Farvardin ۱۴۰۲

بهترین راه برای انتخاب یک اسپیکر بلوتوثی خوب چیست؟ تست کردن و گوش دادن به صدای آن. اما امروزه بیشتر خرید ها به صورت اینترنتی انجام می شود و در این صورت امکان تست صدای اسپیکر وجود ندارد. در این شرایط چگونه می توان بهترین اسپیکر بلوتوثی را تشخیص داد؟

در این مواقع، توجه به خصوصیات و ویژگی های اسپیکر می تواند به شما کمک کند تا متناسب با خواسته خود، بهترین اسپیکر را انتخاب کنید. در ادامه، مهم ترین خصوصیاتی که باید حین خرید اسپیکر بدان توجه کنید را مطرح می کنیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مشخصات اسپیکر خانگی خوب چیست؟

این روزها معمولا اسپیکر های کوچک با کیفیت صدای بالا در میان خریداران محبوبیت بیشتری دارند. به دلیل اینکه می توانند هر جایی که می روند آن را همراه خود ببرند، بدون آنکه فضای زیادی را اشغل کند.

در واقع شما باید قبل از هر چیز، نیاز و خواسته خود را در اولویت قرار دهید و سپس بر اساس آن اسپیکر مد نظر خود را انتخاب کنید. پس از این مرحله، شما با بررسی یکسری ویژگی های مشخص، می توانید با مراجعه به صفحه اسپیکرهای بلوتوثی بهترین محصول را انتخاب و خریداری کنید. در ادامه، لیستی از مهم ترین ویژگی بهترین اسپیکر بلوتوثی را برای شما فراهم کرده ایم.

ظرفیت باتری اسپیکر؛ خصوصیتی مهم و قابل توجه!

بلندگوی بلوتوثی قابل حمل عمدتا دارای باتری هستند و این باتری به واسطه برق شارژ می شود. در بررسی ظرفیت باتری اسپیکر لازم است به یک نکته دقت کنید. هر چقدر ظرفیت باتری اسپیکر بیشتر باشد، وزن آن نیز بیشتر خواهد بود. پس صرفا محصولی که بیشترین ظرفیت را داشته باشد را نمی توان بهترین اسپیکر نامید.

نکته دیگر اینکه طبق بررسی های انجام شده، اسپیکر هایی که ظرفیت باتری کمتری دارند، مدت زمان بیشتری کار می کنند. برای مثال اسپیکری با باتری 1400میلی آمپر 12 ساعت کار می کند، اما اسپیکری با باتری 4400 میلی آمپر تنها 9 ساعت کار می کند! جالب است بدانید که بلندگویی که ظرفیت کمتری دارد، دارای توان بیشتری است. این موضوع بر روی کیفیت صدای بلندگو تاثیری ندارد و صرفا به دلیل طراحی کوچک تر این اسپیکر ها است. در آخر باید بگوییم که برای شناخت بهترین اسپیکر بلوتوثی قابل حمل، ظرفیت باتری یکی از نکاتی است که باید بدان توجه کنید.

داشتن ورودی کارت حافظه یا رم SD؛ مشخصه‌ی یک اسپیکر مجهز

اسپیکر های بلوتوثی تفاوت عمده ای با سایر اسپیکر ها دارند، آن هم اینکه حتی در شرایطی که امکان اتصال گوشی به اسپیکر وجود ندارد، همچنان راهی برای استفاده از آنها وجود دارد. پس در نتیجه دارا بودن ورودی کارت حافظه یا به اصطلاح رم خور بودن از جمله ویژگی های بهترین اسپیکر بلوتوثی می باشد.

ضمنا با اینکه بیشتر بلندگو های بلوتوثی از رم و کارت حافظه پشتیبانی می کنند، اما تنها برخی از آنها دارای ورودی جک صدا هستند که اگر شما می خواهید با کیفیت بالا موسیقی مورد علاقه خود را گوش کنید، لازم است به این نکته توجه داشته باشید. برای مثال اسپیکر قابل حمل وستر مدل WS-306 از رم میکرو SD پشتیبانی می کند که گوش دادن به پلی لیست مورد علاقه تان را به آسانی برایتان فراهم می کند.

ورژن بلوتوث؛ نشان دهنده کیفیت اتصال به اسپیکر

ممکن است با خود بگویید که دانستن ورژن بلوتوث دستگاه چندان اهمیتی ندارد. حال آنکه نسخه بلوتوث بکار برده شده در دستگاه نشان دهنده کیفیت اتصال و فاصله ای است که در حین متصل بودن می توانید از دستگاه داشته باشید. بهترین اسپیکر بلوتوثی دارای ورژن 4 به بالا است.

در صورتی که ورژت بلوتوث اسپیکر شما بالاتر از 4 باشد، هم قطع و وصل کمتری در حین اتصال رخ می دهد و بدون تاخیر و بلافاصله، اسپیکر به موبایل تان وصل می شود. ضمنا مقدار انرژی کمتری نیز مصرف می شود و کارایی باتری اسپیکر نیز بهتر خواهد بود.

اندازه و وزن اسپیکر؛ از جمله خصوصیات موثر بر قیمت آن

یکی از سوالات متدوال و نتایج پر تکرار گوگل درباره بهترین اسپیکر بلوتوثی با قیمت مناسب است. اینکه چگونه می توان یک اسپیکر فوق العاده تهیه کرد که قیمت مناسبی نیز داشته باشد. یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت اسپیکر، وزن و اندازه آن است. زمانی که شما اسپیکر هایی با اندازه کوچک تر را تهیه کنید، هم قیمت مناسب تری پرداخت می کنید و هم می توانید آنها را همه جا حمل کنید.

البته که اسپیکر های قابل حمل نیز محدوده اندازه وسیعی دارند.از مدل های جیبی گرفته تا انواع بزرگ تر آنها که توان صدای بالاتری دارند. در هر حال، جدای از بحث قیمت، هنگام خرید انواع اسپیکر های بلوتوثی لازم است طبق نیاز خود به اندازه اسپیکر توجه کنید.

شیوه های دیگر برقراری ارتباط

یکی دیگر از ویژگی های اسپیکر مجهز، در نظر گرفتن راه های اتصالی دیگری همچون پورت AUX است. اگر از طریق بلوتوث یا کارت حافظه نتوانستید به اسپیکر متصلشوید، از طریق کابل AUX می توانید به آسانی گوشی خود را به اسپیکر وصل کنید.

در برخی مواقع ممکن است گوشی موبایلی که می خواهید به اسپیکر متصل کنید، کیفیت صدای خوبی نداشته باشد. در این حالت، می توانید با اتصال از طریق کابل AUX کیفیت صدا را نیز بهبود بخشید.

ضد آب بودن

یکی از ویژگی های بهترین اسپیکر بلوتوثی ضد آب بودن آن است که امکان استفاده از آن را در مکان هایی نظیر حمام، ساحل، استخر و ... فراهم می کند. در کل ضد آب بودن و مقاومت بالای اسپیکر ویژگی بسیار مهمی محسوب می شود، چرا اگر زمانی به صورت اتفاقی اسپیکر داخل آب افتاد خیالتان راحت است که خراب نمی شود.

سخن پایانی

هدف از این مقاله بررسی ویژگی های بهترین اسپیکر بلوتوثی بود. با توجه به ویژگی هایی که ذکر شد، اسپیکر بلوتوثی قابل حمل وستر یکی از بهترین اسپیکر ها شناخته شد، زیرا ورژن بلوتوث این اسپیکر 5 است و تمامی خصوصیاتی که یک اسپیکر خوب باید داشته باشد را داراست. این خصوصیات شامل داشتن پورت AUX و کارت حافظه، ضد آب بودن، استاندارد های ایمنی و سلامت محصول CE و RoHS، برد 3 الی 10 متری و ... می باشد. همچنین اگر نیاز به راهنمایی بیشتر برای خرید اسپیکرهای بلوتوثی دارید، می توانید با کارشناسان مجموعه ما تماس بگیرید.

WhatsApp